Sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, lecz od umiejętności kierowania emocjami. – Daniel Goleman
Zajęcia służą podnoszeniu i nabywaniu umiejętności z zakresu:
- Pracy z emocjami, w tym:
- nazywania uczuć własnych
- wyrażania uczuć
- zrozumienia świata uczuć innych dzieci i dorosłych
- Empatii i współpracy.
- Komunikacji interpersonalnej:
- posługiwania się komunikatem „Ja”
- radzenia sobie w sytuacji konfliktowej
- Kształtowania poczucia własnej wartości.
- Pracy nad pokonywaniem nieśmiałości.
Powyższe cele chciałabym osiągnąć poprzez:
- Zabawy z elementami socjoterapii, z wykorzystaniem różnych metod i technik
- Gry planszowe (wykonane w trakcie zajęć)
- Zabawy ruchowe
- Scenki z elementami dramy
- Zabawy plastyczne
- Zabawy muzyczne (z możliwością gry na gitarze)
- Rozmowy kierowane i spontaniczna
- Czytanie literatury dziecięcej
Ważnym aspektem tych zajęć są zabawy dostosowane do wieku i rozwoju emocjonalnego dzieci.
Mottem warsztatów jest znane polskie przysłowie:
„Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał”